Bussar är äckliga !

Jag åker buss varje dag till jobbet.  Rätt skönt, man kan vila, sova, fundera, nynna.... Men jag tycker fan att bussar är äckliga; sätena, rutorna, plingknapparna, stängerna att hålla sig i, dvs. typ allt är äckligt..... ett riktigt paradis för basselusker och andra baciller....

En gång när vi åkte buss så var det en fullgubbe på bussen. Ja, det var verkligen en fullgubbe (en gubbe som var full = fullgubbe), ett trasigt fyllo . Hur som helst så härjade han vilt på bussen, han var rent ut sagt stökig. Folket på bussen uppskattade inte hans närvaro. Efter ett tag så lyckades han iaf sätta sig på ett säte och lugna ner sig. (dock inte länge) Efter bara några få minuter så pissade han på sig,  han pissade så det rann ner för sätet, under tiden denna flod av urin strömmade ner på golvet så skrek han "VILKEN BEFRIELSE,  JAG KAN INTE HJÄLPA DET..... MEN VILKEN BEFRIELSE!!!! " Det hela var så sjukt äckligt. Det värsta var att sen när detta fyllo klivit av bussen, och nästa person kliver på så kommer ju förr eller senare någon att sätta sig på det här sätet, alltså sätta sig i hans urin. Som ni kanske vet i gamla slitna bussar så syns det ju lixom inte om sätet är blött eller inte. Denna upplevelse har satt djupa spår i mig, och jag tänker på det nästan varje gång som jag sätter mig på ett säte i bussen, min förhoppnig varje gång är att sätet inte ska vara blött.

Tilläggas bör att detta var ungefär vid 18-tiden en Fredagkväll, och det var på Valbobussen. Varning för buss nummer 1 !!

Andra saker som är äckliga på bussen är rutorna, de är alltid så lortiga. Sen så sitter det ofta begagnat tuggummi på rutorna. USCH o Blä !!  Plingknapparna och stängerna som man håller sig i är oxå äckliga, skitiga, full av baciller. Vill inte ens tänka på hur mycket baciller som finns på dessa.

USCH FÖR ÄCKLIGA BUSSAR !!

Kommentarer
Postat av: marie

Men fy vad sunkigt …du måste skaffa körkort!!!

2008-09-30 @ 16:31:35
Postat av: Petra Bloggar

haha, nämen fyyy vad VIDRIGT!!! uuäck

ja usch för gamla bussar och spårvagnar!



varför äckligar sig folk på offentliga bussar och TOALETTER! vad är grejen??



BAH!



KRAM

2008-09-30 @ 16:35:16
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: Ylva

Men NEJ vad äckligt!!! Jag åker ju 1:an varje dag men ska nu stå upp hädanefter... Tänkte faktiskt på detta senast idag hur äckliga stängerna man håller i är! BLÄ!!!

2008-10-01 @ 10:25:24
URL: http://yllenylle.blogg.se/
Postat av: Sverka

Det där med kommunala färdmedel ska man undvika i största möjliga mån. Dessutom, dess j-a äckliga fyllon...

2008-10-02 @ 14:10:27
URL: http://sverka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0