Jag hatar de små flygande aggresiva monstrena !!

Vädret på vår semester har varit bedrövligt. De första dagarna var det faktiskt riktigt bra väder, men då höll vi på och flyttade och rustade toaletten. Inte mycket alls kunde vi njuta av det tropiska klimatet som hade parkerat några dagar i Södra Norrlands kustland (och resten av Sverige). Sen när vi var vär färdigflyttade och någorlunda klar med toaletten då kom regnet. Oh SHIT vad det regnar.... tror ADLRIG jag har haft så här dåligt väder på semestern något år.
Men men.... Jag e inte bitter....!! *Grrrrr*

Sen de få dagar då solen lyser igenom den gråa gröt som finns på himmelen så dyker det upp getingar i mängder. Hur mycket getingar som helst är det. Går knappt att sitta utomhus och äta, för jag är livrädd för de små flygande aggresiva monstrena.


Hur som helst har vi iaf fått användning av denna getingfångare, som på balkongen i stan var helt värdelös. Här på radhustomten är den istället överfull. Dock vet jag inte hur jag ska bete mig när jag ska tömma den.....??!

Idag bygger vi kompost !!


Kommentarer
Postat av: Karin

hehe jag var på legoland:)

2008-08-12 @ 09:13:45
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Ylva

Jag tror man kan skölja med hett vatten för att gå ut gegget... Vart har ni flyttat? ;)

2008-08-12 @ 09:45:58
URL: http://yllenylle.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

verkligen en getingsommar! FYYY!

jag hade tänkt blogga om en massaker här hemma (dvs smashade getingar i och på alla fönster haha

sammanlagt har vi blivit stuckna 10 ggr (HITTILLS!) och jag hoppas att det stoppar där! fungerar getingfångaren bra? eller drar den till sig grannarnas getingar också? =)

2008-08-12 @ 11:01:12
URL: http://petraodaniel.blogg.se/
Postat av: marie

Getingar är galna, blev precis jagad av en snuskig geting på parkeringen. Jag sprang som en liten tok och du vet att jag inte direkt brukar springa.

Jag vill se bilder på huset! =)

kram

2008-08-12 @ 14:17:47
Postat av: Sara S

Hej Marit,

Ja fy fasen för getingar!

Roligt att träffa dig på City oxå. Ska vi ta en fika nån EM på stan?

Inga mer planer för LasseW mer än att en kompis och hennes syrra kommer och sover hos mig.

Vad ska ni hitta på?

KRAM!

2008-08-12 @ 19:34:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0